Montaż siłownika maski przedniej (komory silnika). Faktycznie chyba tylko względy ekonomiczne sprawiły, iż Skoda zrezygnowała z tego rozwiązania na rzecz standardowego "patyka sosnowego" ale oczywiście, kto, jak nie My nie poprawiamy doskonałego, dlatego dziś przedstawię Wam jak wygląda kwestia montażu siłownika maski do modelu Skoda Octavia OII / OII FL. Zapraszamy do oglądania tutoriala, na koniec film podsumowujący efekt wykonanych prac. Proszę przed założeniem siłownika kilka razy go ścisnąć (rozruszać).
Sposób montażu sworzni do uchwytu siłownika. W pierwszej kolejności podważamy metalową obejmę, cienkim płaskim śrubokrętem, a następnie po jej wysunięciu istnieje możliwość włożenia w powstały otwór głowy sworznia - proponuję jednak wkładanie sworzni wykonać dopiero po ich przykręceniu do komory silnika.
Przystępujemy do pierwszego etapu, w moim wypadku zamontowanie dolnego sworznia wymagało wysunięcia lampy z uwagi na brak możliwości podejścia do nakrętki. Przypomnijmy, wyciąganie lampy to prosta sprawa - chociaż mnie umęczyło jej ponowne wsunięcie. Po pierwsze odkręcamy białą plastikową nakrętkę dociskającą lampę. Następnie podnosimy do góry płaską płytkę przedstawioną na drugim zdjęciu i łapiemy za haczyk widniejący na fotografii i ciągniemy go w stronę drugiej lampy (wysuwamy), teraz delikatnie ale ze zdecydowaniem wyciągamy lampę do siebie. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.
Tutaj widzimy miejsce montażu sworznia dolnego, po wysunięciu lampy z łatwością kluczem 13 przykręcimy nakrętkę kontrując drugim kluczem od spodu.
Teraz przystępujemy do demontażu górnego uchwytu "patyka" delikatnie go wysuwając z gumowej uszczelki. Tutaj warto aby druga osoba nam pomogła trzymając klapę maski.
Tak wygląda ucho uchwytu bez "patyka" pozostaje nam palcem wyciągnąć gumową uszczelkę.
Mamy teraz uszczelkę wyciągniętą, widzimy iż otwór w uchu jest spory i należy zastosować podkładki szerokie (które znajdują się w zestawie naturalnie) - dokręcamy sworzeń mocno kontrując go jednym kluczem po lewej stronie ucha i drugim dokręcając nakrętkę po prawej stronie ucha.
To na tyle teraz prezentacja, jak to wygląda w praktyce.
Niezbędne narzędzia:
- klucz 13 (2 szt.)
- siłownik maski
- dwa sworznie
- cztery duże podkładki
- osoba do pomocy
Czas pracy:
20 min
Trudność:
Super Sprawa. Podeślesz namiary na siłownik jaki zamontowałeś?
OdpowiedzUsuńZapraszam na PW
Usuńmożna prosić o namiary części, najlepiej allegro, pozdro
OdpowiedzUsuńJeśli mogę pomóc zapraszam 605 843 833
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuńdobra sprawa, tylko nie podałeś jaki siłownik zamontowałeś.
OdpowiedzUsuńPatent klasa. Polak potrafi brawo dla kolegi. Mam prośbę czy kolega moż podać parametry siłownika no i długość. Jeżeli się nie mylę to z fotografi wynika że jest on o długości 750 milmetrow.
OdpowiedzUsuńJeśli jesteś zainteresowany napisz do mnie
UsuńZapraszam mam kpl. zestaw siłownika ze sworzniami podkładkami nakrętkami.
OdpowiedzUsuńMożna jakiś kontakt do ciebie
UsuńZapraszam: 605 843 833
UsuńPanowie tak powinien wyglądać właściwy, prawidłowy montaż siłownika maski. Taki jest w VW Golf V.
OdpowiedzUsuńhttps://thewikihow.com/video_Ci70xMc4H0Q
A na youtube jest taki: https://www.youtube.com/watch?v=Ci70xMc4H0Q
OdpowiedzUsuńKrzynol potrafi zrobić różne ciekawe, rzeczy ....(zresztą polecam jego robotę także na moim blogu)
OdpowiedzUsuńTo jest mój sposób montażu siłownika maski:
https://www.youtube.com/watch?v=v0JEN9dq5jg
Gdzie moge dostac taki silownik ?? Masz moze taki kolego ?
OdpowiedzUsuńNapisz do mnie 605 843 833
OdpowiedzUsuńCześć. Czy jest możliwość montażu w Skodzie Roomster 2012 r??
OdpowiedzUsuńGdzie mogę kupić taki siłownik i brakujące rzeczy do jego montażu?
OdpowiedzUsuńZaangażowanie i doświadczenie techników są decydujące dla skuteczności napraw. Profesjonalizm i ekspertyza serwisu dostępnego na https://hydro-dex.com/ mogą znacząco wpłynąć na szybkość i jakość przeprowadzanych napraw. Dobra firma naprawcza dba o ciągłe szkolenie swoich pracowników, co przekłada się na wyższą jakość usług.
OdpowiedzUsuń